O przedszkolu

STRUMYK to wyjątkowe miejsce, w którym dziecko jest najważniejsze, czuje się lubiane i akceptowane, takim jakie jest. Otoczone jest osobami, które cechuje ciepło, spokój i radość z którymi dziecko czuje się bezpieczne i jest pozytywnie stymulowane do działania, odkrywania świata. Uczone jest dobrego zachowania, szanowania innych i wytworów ich pracy. Pozytywna atmosfera sprzyja rozwojowi poczucia własnej wartości, ułatwia przyswajaniu nowych umiejętności i zdobywania informacji o świecie.

Kadra przedszkola to starannie dobrany zespół, posiadający pasję i fachowe przygotowanie do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym. Często są to nauczyciele z długoletnim stażem pracy w naszej placówce. Z pośród młodych nauczycieli wybieramy i szlifujemy najcenniejsze diamenty. Tworząc rodzinny charakter nauczyciele i pracownicy przedszkola nazywani są ciociami i wujkami. Dbamy o serdeczne, kompetentne podejście do dzieci,  rozwój zawodowy i pozytywne nastawienie do współpracy z domem rodzinnym naszych podopiecznych.

Zastosowanie odpowiednich zasad wypracowanych przez przedszkole, powoduje wytworzenie przyjaznej atmosfery pełnej miłości i szacunku. To od pierwszych pozytywnych doświadczeń zależy późniejszy potencjał edukacyjny  dziecka. Jego nastawienie do poszukiwania nowych informacji i zdobywania wiedzy. Staramy się często chwalić dzieci. Pozytywna motywacja dziecka jest motorem wszelkich działań. Każde dziecko jest w jakiejś dziedzinie dobre. Wzmacnianie tego co jest mocne u dzieci, powoduje otwarcie na pokonywanie trudności w innych bardziej skomplikowanych dziedzinach. Nasi najstarsi absolwenci są obecnie studentami najlepszych uczelni w kraju i zagranicą.

Nasze przedszkola to placówki o wysokim standardzie i bogatym wyposażeniu. Spełniają wszystkie niezbędne normy bezpieczeństwa i przepisy obowiązujące obiekty użyteczności publicznej w UE.

Sale do zajęć są przestronne, jasne i utrzymane w ciepłych pastelowych kolorach. Sprzęt i meble dostosowane do wzrostu i zainteresowań dzieci. Posiadają niezbędne certyfikaty i atesty.

Naszą nieustającą troską jest regularna wymiana i dbałość o atrakcyjne zabawki. Lata pracy przedszkoli pozwoliły na zgromadzenie bogatej bazy materiałowej, dydaktycznej oraz ciekawej literatury dla dzieci i rodziców.

Małe grupy

Grupy liczą od 10 do 18 dzieci. Taka liczba dzieci pozwala zatroszczyć się o każdego wychowanka indywidualnie i zapewnia indywidualne podejście nauczyciela. Jest to optymalna liczba dzieci, pozwalająca prowadzić wszelkie zabawy grupowe, daje możliwość dzielenia na małe zespoły i uczenia współpracy.

Opieka specjalistów

Przedszkole objęte jest opieką poradni Psychologiczno-Pedagogicznych:

STRUMYK ul. Juranda 7: Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 3

w Lublinie, ul. I. Rzeckiego 21, tel. 81 525 09 99 lub 517 028 516, www.ppp3.pl

STRUMYK ul. J. Kiepury 5: Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 6

w Lublinie, ul. Młodej Polski 30, tel. 81 741 09 30 lub 501 370 090, www.zp3.lublin.pl

      Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w przedszkolu

  • Konsultacje i terapia logopedyczna
  • konsultacje i terapia psychologiczna
  • konsultacje i terapia pedagogiczna

Opieka metodyczna W naszym przedszkolu dba się o wysoki poziom edukacji i rozwój inteligencji dzieci. Praca nauczycieli, również prowadzących zajęcia dodatkowe jest systematycznie planowana i realizowana. Nad pracą dydaktyczną i wychowawczą nauczycieli czuwa metodyk wychowania przedszkolnego.

W przedszkolu prowadzony jest nadzór pedagogiczny, który obejmuje nauczycieli wychowania przedszkolnego i zajęć dodatkowych. Ocenia się jakość pracy i sprawdza postępy edukacyjne dzieci.

Opieka logopedyczna Dzieci uczęszczające do przedszkola objęte są opieką logopedyczną. Logopeda przedszkolny przeprowadza badania dzieci i stawia szczegółową diagnozę rozwoju mowy.

Nauczyciele –wychowawcy na zajęciach edukacyjnych pracując glottodydaktyką prowadzą ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne, ćwiczenia oddechowe, dbają o prawidłową wymowę głosek. Niektórzy nauczyciele oprócz wykształcenia w kierunku wychowania przedszkolnego, mają ukończone studia podyplomowe z zakresu logopedii.

Dzieci, u których stwierdzono problemy logopedyczne, w zależności od decyzji rodziców biorą udział w odpłatnej indywidualnej terapii, którą prowadzi logopeda przedszkolny. Możliwe jest również korzystanie z pomocy Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej z którą współpracuje przedszkole.

Opieka psychologiczna Przedszkole współpracuje z psychologiem, który udziela konsultacji rodzicom i nauczycielom. W miarę potrzeb obserwuje dzieci i pomaga w rozwiązywaniu trudnych problemów wychowawczych. Z indywidualnych porad psychologa mogą skorzystać rodzice, po uprzednim umówieniu terminu z dyrektorem przedszkola. Jeżeli wystąpi potrzeba organizowana jest dla dzieci indywidualna terapia na terenie przedszkola.

Psycholog prowadzi warsztaty psychoedukacyjne dla dzieci, rodziców i nauczycieli.

Zdrowe dzieci

Do przedszkola mogą uczęszczać tylko zdrowe dzieci. W przypadku wystąpienia choroby u dziecka, po zawiadomieniu rodziców do przedszkola może być wezwany lekarz. Jeżeli dziecko jest chore rodzice proszeni są o pilne odebranie dziecka.

W przypadku przyprowadzenia do przedszkola chorego dziecka, nauczyciel odmówi przyjęcia dziecka. Jeżeli przedszkole otrzymuje od Rodziców potwierdzone informacje o wystąpieniu chorób zakaźnych lub pasożytniczych u dzieci, informuje o fakcie rodziców.

W przedszkolu nie podaje się dzieciom lekarstw, za wyjątkiem udokumentowanych przypadków chorób przewlekłych, kiedy występuje konieczność stałego podawania lekarstw.

Wszyscy pracownicy przedszkola dokładają starań, aby prawidłowo dbać o zdrowie i bezpieczeństwo powierzonych dzieci.

Zdrowe żywienie

W Prywatnym Przedszkolu STRUMYK dbamy o zdrowe i prawidłowe żywienie dzieci. Zapewniamy dietę bogatą w składniki odżywcze, niezbędne do prawidłowego funkcjonowania i rozwoju dzieci. Serwowane posiłki są różnorodne, kolorowe, smaczne, zdrowe i estetycznie podane. Dzieci z sentymentem wspominają je będąc już uczniami szkół.

Jadłospis sporządzany jest dla potrzeb przedszkola. Komponując dania dbamy o ich różnorodność i odpowiednio dobraną kalorycznie dietę, bogatą w nabiał, owoce i warzywa. Uwzględniana jest również dieta dla dzieci z alergią pokarmową i wegetarian.

Zakupujemy produkty ze sprawdzonych źródeł oraz sprawdzamy ich świeżość i jakość. Przygotowując posiłki staramy się unikać konserwantów i wzmacniaczy smaku i zapachu (min. glutaminiany sodu). Obiady przygotowywane są przez kuchnię, z którą współpracujemy już od kilkunastu lat. Kuchnia ta gotuje oddzielnie dla potrzeb naszego przedszkola.

Spożywane w przedszkolu posiłki są okazją do nauki dobrego zachowania przy stole. Dzieci posługują się nożem i widelcem, korzystają z serwetek.

Przy organizowaniu wyżywienia przestrzegane są przepisy HACAP.

GODZINY POSIŁKÓW:

  • 8.30 – 9.00      śniadanie
  • 12.00 – 12.45    obiad
  • 13.45 – 14.00    deser
  • 15.30 – 16.00    podwieczorek

Po zakończonych posiłkach, dzieci myją zęby.

Czas na relaks

Po obiedzie dla chętnych i zapisanych przez rodziców dzieci najczęściej z najmłodszych grup organizujemy poobiednią drzemkę. Leżakowanie nie jest przymusowe. Dzieci, które nie leżakują mają czas na słuchanie bajek i opowiadań, przy spokojnej muzyce oglądają książeczki, układają układanki, grają w gry lub spokojnie bawią się. Jest to czas relaks, po porannych zajęciach i smacznym obiedzie.

Leżakujące dzieci śpią na wygodnych leżaczkach, w których tapicerka przepuszcza powietrze i jest antyalergiczna. Każde dziecko ma swoją, czystą, bawełnianą pościel która jest regularnie i w miarę potrzeb :) zmieniana.

Spacery i zabawy na placu zabaw

Staramy się, aby w przedszkolu spacery odbywały się codziennie jeżeli pozwalają na to warunki pogodowe. Dzieci oprócz relaksu na placu zabaw, odwiedzają pobliskie tereny zielone, wąwozy i boiska. Późną jesienią, zimą i wczesną wiosną są to spacery alejkami. Wyjścia na spacer są okazją do wypoczynku, gier i zabaw na powietrzu oraz rozbudzenia dziecięcych zainteresowań badawczych, eksperymentowania. Częste zmiany otoczenia, powodują rozbudzenie naturalnej ciekawości i zdobywania bogatych doświadczeń przyrodniczych.